ر
ابزار رایگان وبلاگ نشست روشنگری فرهنگیان در بیضا برگزار گردید

نشست روشنگری فرهنگیان در بیضا برگزار گردید

       نشست روشنگری و بصیرتی فرهنگیان بسیجی بیضا با حضور حسن زاده مسئول بسیج فرهنگیان استان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار حوزه حضرت روح الله (ره) بیضا در شهرستان  بیضا، حسن زاده مسئول بسیج فرهنگیان استان فارس در نشست روشنگری و بصیرتی فرهنگیان بیضا با اشاره به گستردگی جامعه آموزشی استان گفت: آموزش و پرورش استان فارس در مجموع دارای 59 اداره در سطح استان است که از این حیث دارای گسترده ترین جامعه آموزشی در سطح کشور است.

وی افزود: استان فارس با دارا بودن 780 هزار دانش آموز، از جمعیت 12 میلیونی دانش آموز کل کشور نزدیک به 9 درصد کل جامعه دانش آموزی را در خود جای داده است. بنابراین وظیفه ما در اینجا بسیار سنگین است.

وی در ادامه به بحث پیرامون سند تحول پرداخت و گفت: در فقه دین سه وظیفه برای شخص معلم است؛ آموزش گفتار،آموزش تفکر و آموزش رفتار که از این بین مهمترین آموزش تفکر است و تفکر نقش دهنده ی دو مورد دیگر است و سند تحول باید از تفکر شروع کند. نقش اول آموزش و پرورش تفکر است که در حکومت های دیگر هم همین انتظارات است ولی با محتوایی دیگر.

حسن زاده تصریح کرد: اگر سند تحول بدنبال این است که یک جامعه تکامل یافته به نام انسان تربیت کند باید یکی از سه نظام، تربیت اخلاقی، نظام تربیت دینی و نظام تربیت مدنی را تجربه کند.

وی با بیان اینکه نظام تربیت اخلاقی مهمترین نظام است گفت: اگر دانش آموزان را اخلاق محور تربیت کنیم موجب می گردد دانش آموز به خودی خود دین مدار شود بنابراین سند تحول باید مبانی اخلاقی را در واحدهای آموزشی تبیین کند. برای اسلامی کردن نظام آموزشی، نخست می بایست آن را اخلاقی کنید. اگر دانش آموز را اخلاقی تربیت کنید اسلامی هم می شود. اگر در برپایی نماز جماعت، بدحجاب ترین اما عفیف ترین دانش آموز در مدرسه اذان بگوید این حرکت او را باحجاب هم می کند. همچنین اگر کارهای فرهنگی و اخلاقی را به دست دانش آموزی بدهیم که از نظر اخلاقیات بسیار ضعیف است او می تواند با این کار بهترین شود. درست است که اول نمی تواند در صحنه ی ارزشی مسئول باشد ولی به مرور مسئولیت پذیر و دارای ارزش می شود.

حسن زاده با بیان اینکه برای ایمن سازی فرهنگی اول باید متولی ساخته شود خطاب به فرهنگیان بسیجی گفت: در حدود یک چهارم از ساعات شبانه روز معلم و دانش آموز با هم هستند. نقشه راه چیست؟ باید در این مدت به چه هدفی برسیم؟ تاکنون به چه هدفی رسیده ایم؟ به گونه ای عمل نشود که خودمان برای جایگاه های امروز خود تبدیل به یک نوستالژی بشویم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 2 بهمن 1394برچسب:نشست روشنگری فرهنگیان , ] [ 8:23 ] [ حسین رفیعی محمد سترگ اسحاق غفاری ]
[ ]